Úvodní strana » Články » Zemědělská výstava v Kroměříži

Zemědělská výstava v Kroměříži

V sobotu 11. června 2022 proběhl v areálu Navos a.s. již třináctý ročník Zemědělské výstavy. V plné kráse se představily dojné krávy několika plemen a masný skot.

Velký zájem byl o prasata. Nad očekávání pro chovatele prasat byly děti s rodiči, kteří se zapojili do přehlídky a představili celou prasečí rodinku.

Program zpestřily ukázky koní, jízdy v kočárech, přehlídka policie na koních, westernová show a ukázky psích dovedností. Nechyběli ani králíci, holuby, slepice a ostatní drobná domácí zvířata vhodná pro odchov.

Pozadu nezůstala ani zemědělská technika. Veřejnosti se představilo na 50 nejrůznějších strojů. Pro děti bylo připraveno hned několik atrakcí jako skákací traktor, dětský koutek. Velká ohlas mělo zrniště, které lákalo malé i velké návštěvníky.

Návštěvníci si přišli na své také co do chutí, měli možnost si zakoupit regionální produkty, sýry, zmrzliny, koláče a řadu dalších dobrot.

Věříme, že každý, kdo přišel, byl spokojen. Těšíme se na další 14. ročník v roce 2024.

Ing. Jana Brázdilová

Aktuality

  • Zemědělství žije! i v Praze

    Prosinec byl pro nás ve znamení besed na základních školách v Praze. Navštívili jsme Základní školu Korunovační na Letné a Základní a mateřskou školu Jaroslava Seiferta na Žižkově. Povídání a poznávací soutěže doprovázela vánoční atmosféra a mnoho smíchu. Těšíme se na další setkání.

  • „Nestačí jen smysluplně naplánovat a napsat kurikulum,“ říká garantka zemědělských oborů SŠ

    Se Zdeňkou Szebestovou z Národního pedagogického institutu ČR a expertním členem pracovní skupiny tohoto projektu jsme hovořily o návrzích a vizích inovace oborové soustavy v zemědělství pro střední školy. Jednou z vizí je zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím rozvoje spolupráce škol a firem. Například, že by zemědělci na sebe vzali část zodpovědnosti za vzdělávání třeba prostřednictvím poskytování většího rozsahu kvalitních praxí pro žáky zemědělských oborů. Do budoucna by tak škola nemusela být jediným vzdělávacím subjektem, ale – s patřičným zázemím – by vzdělávání mohlo být přeneseno, častěji, než je tomu nyní, do praxe, a naopak odborníci z praxe by mohli učit na školách. K zavedení změn je však zapotřebí konsenzu mnoha aktérů. Jak zařídit, aby s výsledkem byli spokojeni zaměstnavatelé, školy a konečně i žáci? Proč je důležité nastavit oborovou soustavu tak, aby byla prostupná, flexibilní a umožňovala celoživotní vzdělávání? „Do budoucna se budeme muset celoživotně vzdělávat

Projekt je realizován s finanční podporou
Ministerstva zemědělství.