Doporučujeme
Fámy a fakta
Aneb co se v médiích o zemědělství nezvíte....
České drůbeží
Aneb vše, co ještě nevíte o chovu drůbeže i ve vztahu k produkci vajec a masa.
České vepřové
Zajímavosti o chovu prasat, vepřovém mase včetně osvědčených receptů.
Původ hovězího masa
Aneb jak poznat kvalitní české hovězí s jasnou deklarací původu. Je to vcelku jednoduché - číslo zvířete z obchodu můžete zadat na https://www.hovezimaso.cz/ a tam si vše ověřit.
Mladí zemědělci
podporují mladé a možná jednou budoucí zemědělce, kteří mají o zemědělství zájem a přibližují jej lidem.
Národní zemědělské muzeum
Národní zemědělské muzeum se nachází v Praze na Letné v Kostelní ulici v městské části Praha 7 a připravilo veřejnosti mnoho velmi zajímavých expozic o zemědělství, myslivosti, rybářství a další.
Jen to dobré
Jentodobre.cz je webový projekt Ministerstva zemědělství primárně určený laické veřejnosti. Čtenáři se díky němu dozví zajímavosti z oblasti potravin, krajiny nebo půdy. Najdou zde tipy pro drobné hospodaření a důležité informace k dotacím a pravidelně se dočtou i aktuální informace z činnosti Ministerstva zemědělství a přidružených organizací.
Aktuality
Zemědělství žije! i v Praze
Prosinec byl pro nás ve znamení besed na základních školách v Praze. Navštívili jsme Základní školu Korunovační na Letné a Základní a mateřskou školu Jaroslava Seiferta na Žižkově. Povídání a poznávací soutěže doprovázela vánoční atmosféra a mnoho smíchu. Těšíme se na další setkání.
„Nestačí jen smysluplně naplánovat a napsat kurikulum,“ říká garantka zemědělských oborů SŠ
Se Zdeňkou Szebestovou z Národního pedagogického institutu ČR a expertním členem pracovní skupiny tohoto projektu jsme hovořily o návrzích a vizích inovace oborové soustavy v zemědělství pro střední školy. Jednou z vizí je zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím rozvoje spolupráce škol a firem. Například, že by zemědělci na sebe vzali část zodpovědnosti za vzdělávání třeba prostřednictvím poskytování většího rozsahu kvalitních praxí pro žáky zemědělských oborů. Do budoucna by tak škola nemusela být jediným vzdělávacím subjektem, ale – s patřičným zázemím – by vzdělávání mohlo být přeneseno, častěji, než je tomu nyní, do praxe, a naopak odborníci z praxe by mohli učit na školách. K zavedení změn je však zapotřebí konsenzu mnoha aktérů. Jak zařídit, aby s výsledkem byli spokojeni zaměstnavatelé, školy a konečně i žáci? Proč je důležité nastavit oborovou soustavu tak, aby byla prostupná, flexibilní a umožňovala celoživotní vzdělávání? „Do budoucna se budeme muset celoživotně vzdělávat
Projekt je realizován s finanční podporou
Ministerstva zemědělství.