Úvodní strana » Články » Letošní jízda zručnosti se ruší

Letošní jízda zručnosti se ruší

Po dohodě s organizátory oblastních kol Jízdy zručnosti traktoru s vlekem se ruší tento ročník této oblíbené soutěže středních škol se zemědělskými obory. V loňském roce se podařilo uspořádat šest oblastních kol pro sedm regionů České republiky. Těchto kol se i přes přijatá přísná hygienická opatření zúčastnilo 84 studentů ze 22 středních škol.

Finálová jízda, mistrovství republiky, se již kvůli uzavření škol nemohla uskutečnit. Vzhledem k dlouhé prodlevě vyplývající z přijatých opatření bylo nejprve zrušeno finále minulého ročníku a následně i celý ročník soutěže Jízda zručnosti 2021. Vzhledem k nutnosti nahradit odbornou výuku není v silách pořadatelů zajistit v letošním roce odpovídající průběh soutěže. Věříme, že se podaří uskutečnit další ročník soutěže v příštím roce.IMG_20201001_105442.jpg

IMG-20201001-WA0004.jpg

Aktuality

  • Zemědělství žije! i v Praze

    Prosinec byl pro nás ve znamení besed na základních školách v Praze. Navštívili jsme Základní školu Korunovační na Letné a Základní a mateřskou školu Jaroslava Seiferta na Žižkově. Povídání a poznávací soutěže doprovázela vánoční atmosféra a mnoho smíchu. Těšíme se na další setkání.

  • „Nestačí jen smysluplně naplánovat a napsat kurikulum,“ říká garantka zemědělských oborů SŠ

    Se Zdeňkou Szebestovou z Národního pedagogického institutu ČR a expertním členem pracovní skupiny tohoto projektu jsme hovořily o návrzích a vizích inovace oborové soustavy v zemědělství pro střední školy. Jednou z vizí je zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím rozvoje spolupráce škol a firem. Například, že by zemědělci na sebe vzali část zodpovědnosti za vzdělávání třeba prostřednictvím poskytování většího rozsahu kvalitních praxí pro žáky zemědělských oborů. Do budoucna by tak škola nemusela být jediným vzdělávacím subjektem, ale – s patřičným zázemím – by vzdělávání mohlo být přeneseno, častěji, než je tomu nyní, do praxe, a naopak odborníci z praxe by mohli učit na školách. K zavedení změn je však zapotřebí konsenzu mnoha aktérů. Jak zařídit, aby s výsledkem byli spokojeni zaměstnavatelé, školy a konečně i žáci? Proč je důležité nastavit oborovou soustavu tak, aby byla prostupná, flexibilní a umožňovala celoživotní vzdělávání? „Do budoucna se budeme muset celoživotně vzdělávat

Projekt je realizován s finanční podporou
Ministerstva zemědělství.