Úvodní strana » Aktivity » Zemědělská olympiáda

Zemědělská olympiáda

Zemědělská olympiáda pro studenty středních zemědělských škol odstartovala doprovodný program v rámci veletrhu Vzdělání a řemeslo v Českých Budějovicích v roce 2013 ve spolupráci se Agronomickou fakultou JCU. Po dvouleté odmlce se přesunula do Brna, kde tvoří doprovodný program Národní výstavy hospodářských zvířat, která se koná zjara v každém lichém roce. S organizací vypomáhá Střední škola hospodářská a lesnická Frýdlant a vybrané společnosti, na jejichž expozici se realizují praktické disciplíny.

Stručná pravidla:

Soutěžící absolvují vybrané disciplíny jako je dojení z umělého vemene, odhad hmotnosti zvířete a rostlinné komodity, naložení a převoz slámy na kolečku, skládání anglické uzdečky, jízdu zručnosti modelem traktoru apod. Součástí soutěže je také poznávání semen, plodin, krmiv, plemen hospodářských zvířat a strojů a test teoretických znalostí s otázkami na téma všeobecné zemědělství, mechanizace, rostlinná a živočišná výroba a výpočet ekonomického příkladu. Každá disciplína je samostatně hodnocena body a vítězí soutěžící s nejvyšším počtem bodů.

Zemědělská olympiáda Brno 2019:

Zemědělská olympiáda 2013 - 2016

Aktuality

  • Zemědělství žije! i v Praze

    Prosinec byl pro nás ve znamení besed na základních školách v Praze. Navštívili jsme Základní školu Korunovační na Letné a Základní a mateřskou školu Jaroslava Seiferta na Žižkově. Povídání a poznávací soutěže doprovázela vánoční atmosféra a mnoho smíchu. Těšíme se na další setkání.

  • „Nestačí jen smysluplně naplánovat a napsat kurikulum,“ říká garantka zemědělských oborů SŠ

    Se Zdeňkou Szebestovou z Národního pedagogického institutu ČR a expertním členem pracovní skupiny tohoto projektu jsme hovořily o návrzích a vizích inovace oborové soustavy v zemědělství pro střední školy. Jednou z vizí je zvýšení kvality vzdělávání prostřednictvím rozvoje spolupráce škol a firem. Například, že by zemědělci na sebe vzali část zodpovědnosti za vzdělávání třeba prostřednictvím poskytování většího rozsahu kvalitních praxí pro žáky zemědělských oborů. Do budoucna by tak škola nemusela být jediným vzdělávacím subjektem, ale – s patřičným zázemím – by vzdělávání mohlo být přeneseno, častěji, než je tomu nyní, do praxe, a naopak odborníci z praxe by mohli učit na školách. K zavedení změn je však zapotřebí konsenzu mnoha aktérů. Jak zařídit, aby s výsledkem byli spokojeni zaměstnavatelé, školy a konečně i žáci? Proč je důležité nastavit oborovou soustavu tak, aby byla prostupná, flexibilní a umožňovala celoživotní vzdělávání? „Do budoucna se budeme muset celoživotně vzdělávat

Projekt je realizován s finanční podporou
Ministerstva zemědělství.